Leta i den här bloggen

måndag 18 oktober 2010

Behöver hjälp.....

Jag är otroligt glad att få ha gjort något sådant här äventyr.
Har träffat enormt mycket människor som har gjort min resa
till en av mina bästa månader i mitt liv. TACK
Kan inte nog tacka alla som har förgyllt mitt liv med en massa
guld-korn av livet och det har öppnat många nya dörrar för mig.
Denna resa har betytt mycket för mig så här långt.
Min vilja har stärkts otroligt mycket längs vägen.
Att ha klarat paddla ifrån Oslo- Runt hela Sverige vidare
runt hela Finland som nybörjare är otroligt jobbigt men roligt.
Än så länge har jag paddlat ca:4200 km och det har blivit många
hundra timmar med en paddel i händerna som har stärkt mig både
fysiskt och psykiskt som kommer till nytta i resten av mitt liv.
Det är bara 4 andra erfarna paddlare som har klarat av detta innan mig
Hoppas att en dag ska kunna hjälpa andra med min erfarenhet
och inspirera andra att ändra deras livsöden till något bättre.

Meningen är att jag ska sitta och paddla Danmark nu =(
Det är bara ca: 1500km kvar, sen kan jag bosätter mig på fast mark
en längre tid och skaffa mig en lägenhet.
Tyvärr har mina pengar tagit slut för att kunna genomföra detta.
Jag har all utrustning och en otroligt stark vilja att genomföra detta.
Min tid för att klara detta är börjar ta slut.
Måste senast påbörja Danmark den 1 November för att ha en chans.
Saknar ca:35.000:- , det mesta är fasta kostnader.

Så är det någon som känner ett företag / privatperson som vill och
kan sponsra mig så är dom hjärtligt välkomna och ringa eller maila.
Jag har 5,5m lång kajak att pryda med reklam och kan erbjuda
föredrag med bilder från mitt äventyr.
Hoppet är det sista man överger ;)

6 kommentarer:

  1. KAN DIU INTE ÖPPNA ETT KONTO SÅ KAN VI SAMLA TILL DIG? /JONAS

    SvaraRadera
  2. Jag har skaffat mig ett bank-konto på Swedbank =) Den heter Patrik Jerksten Adventure. Numret har jag tyvärr inte här, men återkommer imorgon med det =) Tack

    SvaraRadera
  3. Hrm kom och tänka på att du skulle satt en insamlingsbössa på EM och skrivit lite om ditt äventyr, alt tagit betalt för alla fantastiska medicinutryckningar ni gjorde. Tänk dig en liten femkrona från alla som var där ; ) Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Patrik,

    tja bara en tanke, hade du sparat på dina omkostnader så kanske du hade klarat hela resan. Det är alltd billigare att köpa råvara och laga än äta på restaurang. Likaså är tält billigare än hotell. :-)

    En annan tanke, hur ska du kunna få sponsorer om du har gått under jorden och är oanträffbar på telefonen.

    Med vänlig hälsning från din sponsor Kayak Event.

    SvaraRadera
  5. Vi här ute i cyberspace undrar vad som hände? Var det kärleken som kom i vägen? Eller blev det för mycket att ta Danmark också? Pengar är givetvis en viktig del men kan inte ha varit avgörande i detta fallet. Vi väntar med spänning på finalen/upplösningen så att våra dimmor kan skingras..;-) Hur som helst strongt att genomföra det så här långt i a f.

    /Jonas

    SvaraRadera